Glavni razlog zašto Facebook reklama NE DAJE REZULTATE!

Glavni razlog zašto Facebook reklama NE DAJE REZULTATE!

“Dobar dan, treba mi Facebook reklama”.

Ovako uglavnom počinju razgovori sa novim klijentima koji su svjesni potrebe da se za njih više čuje, ali prave krupnu i najvažniju grešku u koracima. I to je u redu i sasvim razumljivo.

Ođe se ipak radi o ljudima koji se bave drugim stvarima, to su vlasnici manjih ili većih proizvodnih pogona, advokatskih kancelarija, zubarskih ordinacija, špediterskih kuća, frizerskih salona, restorana, firmi za distribuciju pića itd. Oni su svoj dio posla uradili, prepoznali su potrebu za oglašavanjem i to je više nego dovoljno. Onda je vruć krompir u rukama druge strane.

Ovaj razgovor može da krene u dva pravca:

„U redu mi možemo to da Vam odradimo, to bi vas koštalo 300 eura mjesečno za naše usluge plus naravno budžet koji ćemo potrošiti, otprilike to je još nekih 100 eura mjesečno“

„U redu, odgovara mi“

„Odlično javićemo se za 7 dana sa predlogom reklama“

I vlasnik špediterske kuće pođe kući zadovoljan, sa već 20 novih klijenata u glavi,novim kancelarijama i konačno ostvarenom željom da će kupiti dugo čekani Volvo XR40.

Agencija će biti zadovoljna zbog novog klijenta,napraviće jako lijep dizajn Facebook i Instagram reklame, napisaće da kupci imaju konačno špediciju koja će im ušteđet' novac i vrijeme, podesiće Facebook i Instagram reklame po svim pravilima, možda smisliti i neki kul slogan...

Ali niko neće ni posumnjati da će se ovakav scenario vrlo vjerovatno pretvoriti u totalni promašaj sa mnogo potrošenog novca, živaca i vremena i da će umjesto očekivanih 20-30 novih klijenata biti mnogo manje od očekivanog.

Zbog čega će ovo biti promašaj?


Pa upravo zbog one greške u koracima koju sam pomenuo na početku teksta.

'Ajmo onda na drugi scenario:

„A čime se Vi bavite?“

„Držim špeditersku firmu.“

A otkud Vam to da Vam treba Facebook reklama?“

„Pa to je sad popularno, svi se reklamiraju na Facebook-u 'oću i ja da počnem, moj kum je baš povećao promet restorana“.

„E super, 'ajde onda da vidimo što Vama zaista treba“

Pa da prođemo kroz nekoliko pitanja koja su jako važna:

Kome i kad naš proizvod treba?

Postoje dva tipa proizvoda, proizvodi za koje smo svjesni da imamo potrebu i proizvodi za koje nam neko kreira potrebu. Običnim jezikom, nešto što znamo da nam treba i nešto što bi nam trebalo a mi ne znamo da to ili postoji, ili na koje sve načine tu potrebu možemo zadovoljiti.

Zavisno od ove kategorizacije našeg proizvoda mi ćemo i kreirati strategiju kako da naš proizvod dođe do pravog kupca.

Takođe jako je bitno i to da li nam proizvod treba odmah ili ga možemo kupiti bilo kad.

Na osnovu ovih kriterijuma sad ćemo obraditi ove dvije djelatnosti (špedicija i restoran) i objasniti zašto Facebook reklama u jednom slučaju radi, a u drugom ne.

Koliko ste puta sebe uhvatili u situaciji da vidite reklamu za npr burgere, ili palačinke, od kojih vam krene voda na usta i pomislite:

„ Kako dobri burgeri nisam ih jeo sto godina, a i nisu skupi, e idem sjutra da ih probam“?

Pa sigurno mnogo puta. U ovom slučaju vi niste imali potrebu da jedete burgere, možete jesti milion drugih stvari, ali vam je reklama KREIRALA POTREBU I ŽELJU za burgerima. Jednostavno hrana i piće su takvi proizvodi koje ćete poželjeti da kupite kada ih vidite, iako prije toga niste osjećali posebnu potrebu za baš tim proizvodima i tim restoranom sa reklame.

Ovo je glavni razlog zašto Facebook reklama u ovom slučaju RADI!

Sa druge strane, da li ste ikad dok skrolujete po Facebook-u rekli:

„Oh evo reklama za špediciju, taman bih mogao da zovnem da vidim o čemu se radi i kakve su cijene.“

Ili recimo:

„Vidi reklama za špediciju, taman su mi trebale špediterske usluge!“

Naravno da niste, niti je bilo ko koga znate, a vrlo vjerovatno nikad na Facebooku niste ni viđeli reklamu za špediciju. A ima ih dosta i prikazivale su vam se sigurno, ali ste ih lagano PRESKOČILI!

Zašto? Pa zato što vas to u tom trenutku NE ZANIMA! Ili već imate špediciju, ili nemate pojma što je špedicija i čemu služi, ili jednostavno uopšte nemate potrebu za špedicijom, ne bavite se takvim stvarima.

Ovo je glavni razlog zašto facebook reklamau ovom slučaju NE RADI!

Sada će neko reći, pa ima ljudi koje u tom trenutku zanima i kojima treba špedicija, a ja ću odgovoriti, ima naravno, ali da biste takve ljudi pokrili sa Facebook reklamom treba da imate marketing budžet Telekoma, a budžet se na takav način ne pravi.

Facebook i većina društvenih mjesta jednostavno nisu mjesto za primarno rekamiranje baš svake djelatnosti!

Ova logika važi za mnogo drugih djelatnosti tipa, advokatske kancelarije, računovodstvene agencije, projektantske firme itd.

To su usluge koje se TRAŽE i to samo onda kada za njima IMATE POTREBU. One se traže na drugim mjestima i za njih se prave posebne marketing kampanje i strategije koje ćemo obraditi u nekom od narednih tekstova.